Παρουσιάστηκε σήμερα το περιοδικό-εφαρμογή για το iPad “The Daily” του Rupert Murdoch
Θα ξεφυλλίζεται σαν περιοδικό ή με τη μορφή carousel για αμεσότερη επισκόπηση του περιεχομένου. Θα υποστηρίζει voice over, την ανάγνωση δηλαδή του περιεχομένου από ανθρώπους και όχι μηχανικά, ενώ θα υπάρχει και σύνοψη σε μορφή βίντεο. Το περιοδικό θα έχει έντονα ενσωματωμένο το Twitter. Τα άρθρα θα μπορούν να μοιράζονται στο Twitter και θα υπάρχει πρόσβαση στο λογαριασμό μας στο Twitter με ενημέρωση για νέα μηνύματα μέσα από την εφαρμογή. Τα άρθρα θα μπορούν να μοιράζονται επίσης μέσω Facebook και email. Θα περιλαμβάνει reviews εφαρμογών και παιχνιδιών με links που θα οδηγούν απευθείας στο App Store, καθώς και αθλήτικά νέα.
Η εφημερίδα δε θα είναι ελεύθερα διαθέσιμη στο internet, ακολουθώντας όμως το link ενός άρθρου που κάποιος συνδρομιτής έχει μοιραστεί θα μπορούμε να διαβάζουμε το συγκεκριμένο άρθρο.
Το περιοδικό θα βγαίνει καθημερινά, αλλά θα υπάρχει και ανανέωση με ειδήσεις κατά τη διάρκεια της ημέρας χωρίς όμως να αλλάζει το βασικό περιεχόμενο. Παλαιότερα τεύχη ή άρθρα θα αποθηκεύονται προς το παρόν ως αγαπημένα στη σελίδα του περιοδικού στο internet.
Ως τώρα η επένδυση του ομίλου Murdoch για την εφαρμογή φτάνει τα $30 εκατομμύρια, ενώ το κόστος για την έκδοσή της θα είναι μισό εκατομμύριο δολλάρια την εβδομάδα (!). Στόχος είναι να υπάρχουν εκατομμύρια συνδρομητές . Είναι η πρώτη εφαρμογή-περιοδικό με συνδρομή στο iPad.
Το σημερινό πρώτο φύλλο έχει θέμα την εξέγερση στην Αίγυπτο ενάντια στο καθεστώς Μουμπάρακ. Ο πολιτικός προσανατολισμός της είναι αντίστοιχος με τα άλλα μέσα μαζικής ενημέρωσης που ελέγχει ο όμιλος Murdoch με πρότυπο τη New York Post. Ο όμιλος Murdoch είναι γνωστός για την υποστήριξη συντηρητικών θέσεων και των πολέμων των ΗΠΑ. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά στη συνέντευξη τύπου ο αρχισυντάκτης του περιοδικού Jesse Angelo: “Είμαστε πατριώτες, αγαπάμε την Αμερική”.
Η εφημερίδα είναι στα αγγλικά και απευθύνεται στο αμερικανικό κοινό, στο οποίο είναι άμεσα διαθέσιμη. Η εφαμογή δεν είναι προς το παρόν διαθέσιμη στο ελληνικό App Store.
Αρχικά το περιοδικό θα διατίθεται μόνο για iPad και υπάρχει προνομιακή συνεργασία με την Apple, ενώ αργότερα, ίσως ακόμη και μετά από ένα χρόνο, θα μπει και σε άλλες πλατφόρμες όπως το Android.
Παρόλο που η τιμή του The Daily είναι φτηνή αν το συγκρίνουμε με ηλεκτρονικές συνδρομές σε εφημερίδες το ίδιο περιεχόμενο το βρίσκει κανείς δωρεάν στα site των εφημερίδων στο internet. Είναι αμφίβολο κατά πόσο τα multimedia στοιχεία της εφαρμογής και η παρουσίαση του περιεχομένου με ενιαίο τρόπο θα πείσουν τους αναγνώστες να την αγοράσουν. Παρά το ότι το The Daily θα αγοράζεται, το περιοδικό θα περιλαμβάνει και διαφημίσεις, από τις οποίες σκοπεύει προοπτικά να αποκομίζει τα μισά της έσοδα.
Χαρακτηριστικό της σημασίας που δίνει στο περιοδικό ο όμιλος Murdoch είναι η παρουσία και συμμετοχή του ίδιου του Rupert Murdoch, 79 ετών, καθώς και εκπροσώπου της Apple, του Eddy Cue, αντιπροέδρου της εταιρείας για το internet. Πολλά ειπώθηκαν για το μέλλον, που βρίσκεται στο iPad και τη δημοσιογραφία στο iPad, ενώ εντοπίστηκαν και άτομα του ομίλου Murdoch που φώναζαν και παρότρυναν τους παρευρισκόμενους να φωνάζουν το όνομα του Rupert Murdoch όταν μπήκε στην αίθουσα.
Η κυκλοφορία του The Daily έρχεται μετά από αρκετές σχετικά αποτυχημένες απόπειρες για τη δημιουργία περιοδικών-εφαρμογών ειδικά για το iPad. Τέτοιες εφαρμογές έχουν συνήθως πολύ μεγάλο μέγεθος, ειδικά για τον περιορισμένο αποθηκευτικό χώρο ενός iPad, με ένα τεύχος του Wired να καταλαμβάνει έως και μισό GB (τα iPad έχουν εσωτερική μνήμη από 16GB, που δεν μπορεί να επεκταθεί). Ως τώρα τα περιοδικά-εφαρμογές έχουν αποδειχτεί ιδιαίτερα ακριβά στην ανάπτυξή τους χωρίς όμως αντίστοιχες πωλήσεις καθώς συνήθως το ίδιο ή αντίστοιχο περιεχόμενο υπάρχει ελεύθερο στο internet. Ο όμιλος Murdoch παίζει κεντρικό ρόλο στην προσπάθεια των εκδοτικών οργανισμών να επιβάλουν την πληρωμή για την ανάγνωση εφημερίδων στο internet έχοντας από τον Ιούλιο του 2010 paywall για τους Times του Λονδίνου, εφημερίδα που ανήκει επίσης στον όμιλο.