Το Amazon ανακοίνωσε ότι πουλάει πια περισσότερα Kindle e-books απ’ ό,τι βιβλία με σκληρό εξώφυλλο


Το Amazon.com και ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλός της Jeff Bezos ανακοίνωσαν χτες ότι τους τελευταίους τρεις μήνες πούλησαν περισσότερα Kindle e-books από τυπωμένα βιβλία με σκληρό εξώφυλλο (hardback), και μάλιστα σχεδόν 50% περισσότερα, παρόλο που οι πωλήσεις hardback βιβλίων συνέχισαν να αυξάνονται. Μεταξύ Απριλίου και Ιουνίου 2010 για κάθε 100 hardback βιβλία που πουλούσε το Amazon, αγοράζονταν 143 Kindle e-books. To Ιούνιο μάλιστα αυτή η αναλογία έγινε 180 προς 100.

Το πρώτο εξάμηνο του 2010, το Amazon πούλησε τρεις φορές περισσότερα Kindle e-books απ’ ό,τι το πρώτο εξάμηνο του 2009. Η αύξηση των πωλήσεων βιβλίων Kindle ξεπέρασε, σύμφωνα με το Amazon, τους μέσους ρυθμούς αύξησης των πωλήσεων e-books, που σύμφωνα με την Association of American Publishers ήταν 163% το Μάιο και 207% από την αρχή του χρόνου ως το τέλος του Μαΐου.

Πέντε συγγραφείς – Charlaine Harris, Stieg Larsson, Stephenie Meyer, James Patterson και Nora Roberts – πούλησαν ο καθένας περισσότερα από 500.000 Kindle e-books.

Ο Bezos επισήμανε επίσης την αύξηση των πωλήσεων και των συσκεύων e-reader Kindle, που εδώ και δύο χρόνια είναι το προϊόν του Amazon με τις μεγαλύτερες πωλήσεις. Στο δεύτερο τρίμηνο του 2010 περισσότερες συσκευές πωλούνταν σε σχέση με τον αμέσως προηγούμενο μήνα και σε σχέση με τον ίδιο μήνα ένα χρόνο πριν.

“Έχουμε φτάσει σε ένα σημείο καμπής”, δήλωσε ο Jeff Bezos. “Ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεων συσκευών Kindle έχει τριπλασιαστεί από τότε που μειώσαμε την τιμή [για το Kindle 2] από $259 σε $189.”

[Πηγή: Δελτίο Τύπου Amazon.com. Info via Λάμπρος Γεωργογάλας, PC World Greek Edition]

Άποψη

Το Amazon και ο Jeff Bezos παραθέτουν μια σειρά από δεδομένα που είναι πράγματι εντυπωσιακά. Είναι η πρώτη φορά που τα e-books ξεπερνάνε σε πωλήσεις στο βιβλιοπωλείο του Amazon έστω μία κατηγορία τυπωμένων βιβλιών. Βέβαια, τα βιβλία με σκληρό εξώφυλλο (hardback) έτσι κι αλλιώς είναι μια κατηγορία σαφώς λιγότερο δημοφιλής από αυτά με μαλακό εξώφυλλο (paperback), που εξακολουθούν να πουλάνε περισσότερο από τα Kindle e-books. Στις ΗΠΑ και στη Βρετανία, πάντως, σε αντίθεση με την Ελλάδα, τα hardbacks είναι αρκετά σημαντική κατηγορία, αφού τα βιλία εκδίδονται πρώτα σε hardback πριν βγουν σε paperback. Δε θα πρέπει να ξεχάσουμε, επίσης, ότι αυτή η αλλαγή στην αναλογία e-book και hardback δεν αφορά συνολικά τα βιβλιοπωλεία, αλλά ένα ιντερνετικό βιβλιοπωλείο, το κοινό του οποίου είναι ένα κομμάτι, αν και σημαντικό, όσων γενικώς αγοράζουν βιβλία και πρόκειται ακριβώς για το κοινό που είναι έτσι κι αλλιώς πιο εξοικειωμένο με την τεχνολογία.

Πέρα από το ότι το Amazon παρουσιάζει τις -υπαρκτές- εξελίξεις πιο εντυπωσιακά απ’ ό,τι είναι για να κερδίσει την προσοχή των ΜΜΕ, το κύριο ζήτημα με τα στοιχεία που δίνει είναι ότι δεν αναφέρει κανέναν απόλυτο αριθμό. Καμία αναφορά για το πόσα είναι τα Kindle e-books ή τα τυπωμένα hardback βιβλία που πουλιούνται. Καμία αναφορά για το
πόσοι e-readers Kindle τελικά πουλήθηκαν. Μόνο συγκριτικά δεδομένα με ένα μήνα πριν, ένα εξάμηνο πριν, ένα χρόνο πριν, που όμως και τότε δεν είχε δοθεί κανένας απόλυτος αριθμός.

Αυτή η έλλειψη διαφάνειας, που είναι εφικτή χάρη στο ότι το Amazon ό,τι πουλάει το πουλάει απευθείας το ίδιο και όχι μέσω συνεργαζόμενων τρίτων, είναι βέβαια μια πάγια τακτική της εταιρείας. Όμως ειδικά το τελευταίο σχόλιο του Bezos, ότι η μείωση τιμής έδωσε νέα ώθηση στα Kindle, δείχνει πιθανόν και το βασικό στόχο της χτεσινής ανακοίνωσης: να δοθεί το μήνυμα ότι το Amazon και οι e-readers και τα e-books του αντιμετωπίζουν με επιτυχία τη δυναμική που έχει αναπτύξει το iPad και ως πλατφόρμα ανάγνωσης e-books και μάλιστα καταφέρνουν να πουλάνε περισσότερο από ποτέ. Οποιοιδήποτε, όμως, συγκριτικοί αριθμοί π.χ. για το μερίδιο πωλήσεων του Amazon και του Apple iBooks στα e-books αποφεύχθηκαν. Παρά την έλλειψη στοιχείων που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε ασφαλή συμπεράσματα, το Amazon φαίνεται ωστόσο να βρίσκεται στο σωστό δρόμο επιχειρηματικά, που είναι η μείωση τιμής για τους e-readers του και η πώληση Kindle e-books και για τα iPad. Παραπάνω διαφάνεια, πάντως, δε θα έβλαπτε.

Διαβάστε επίσης: hands-on παρουσίαση του Kindle 3 WiFi