“Ψηφιακό περίπτερο” ετοιμάζει η Apple για το iPad
Με τις πωλήσεις των τυπωμένων εφημερίδων και περιοδικών να πέφτουν, οι εκδότες στις ΗΠΑ προσπαθούν να πουλήσουν τεύχη και συνδρομές για e-readers και το iPad. Και ενώ ως τώρα η Apple πουλάει κυρίως μεμονωμένα τεύχη ως εφαρμογές, βρίσκεται σε σκληρές διαπραγματεύσεις με μεγάλους εκδότες εφημερίδων και περιοδικών, όπως η Time Warner, η Conde Nast, η Hearst και η News Corp, για να δημιουργήσει ένα “ψηφιακό περίπτερο” για την πώληση συνδρομών με στόχο κυρίως τους κατόχους iPad. To “ψηφιακό περίπτερο” θα λειτουργεί χωριστά από το App Store, το online κατάστημα για εφαρμογές της Apple.
Οι τυπωμένες εκδόσεις θα διατίθενται ψηφιακά, ειδικά διαμορφωμένες για το iPad και επαυξημένες με βίντεο υψηλής ανάλυσης. Η Apple δουλεύει επίσης για τη δημιουργία λογισμικού που θα απλουστεύει -και θα κάνει φτηνότερη– τη μετατροπή του περιεχομένου για εκτύπωση σε ψηφιακή μορφή για το iPad, αλλά και που θα επιτρέπει την αυτόματη ανανέωση του περιεχομένου για τις τελευταίες ειδήσεις.
Τίποτα όμως δεν έχει τελειώσει, καθώς οι διαπραγματεύσεις ανάμεσα στην Apple και τους εκδότες είναι ιδιαίτερα σκληρές. Σημεία τριβής είναι το ποσοστό από τις πωλήσεις που θα πηγαίνει στην Apple, με τους εκδότες να θέλουν να μειώσουν, αν όχι να εξαλείψουν το 30% που κρατάει η εταιρεία για τις πωλήσεις μουσικής και εφαρμογών, καθώς και το ποιος θα έχει το έλεγχο στα δεδομένα των συνδρομητών, που τελικά κρίνει το αν οι εκδότες θα έχουν άμεση και ανεξάρτητη πρόσβαση στους συνδρομητές τους.
Παρόλο που η Apple διαρρέει ότι το “ψηφιακού περιπτέρο” θα ξεκινήσει να λειτουργεί σε “1-2 μήνες”, μπορεί να πάρει αρκετά περισσότερο, και όχι μόνο γιατί οι διαπραγματεύσεις δεν έχουν ολοκληρωθεί, αλλά και γιατί η Apple ίσως σχεδιάζει η έναρξη λειτουργίας του να συμπέσει με την κυκλοφορία του νέου iPad στις αρχές του 2011.
Πηγή: Bloomberg