Ένα βήμα πίσω έκανε η Apple στις αγορές ebooks μέσα από τις εφαρμογές
Ένα βήμα πίσω έκανε σήμερα η Apple δημοσιοποιώντας νέους κακόνες για τις εφαρμογές για ebooks, περιοδικά, εφημερίδες, μουσική και βίντεο στο App Store. Ακυρώνοντας ενμέρει την πολιτική για τις εφαργμογές που είχε ανακοινώσει το Φεβρουάριο, δεν επιβάλει πλέον να δίνεται η δυνατότητα αγορών μέσα από τις εφαρμογές για τα e-books και τις άλλες κατηγορίες περιεχομένου εφόσον η δυνατότητα τέτοιων αγορών υπήρχε μέσα από τον browser. Στις αγορές μέσα από τις εφαρμογές η Apple κρατάει ως προμήθεια το 30% της τιμής πώλησης και με δεδομένο πώς μέσα από τις εφαρμογές οι αγορές είναι πιο εύκολες και βολικές αναμενόταν να περιορίσει σημαντικά τα έσοδα βιβλιοπωλείων, εφημερίδων και περιοδικών που διαθέτουν συνδρομές και υπηρεσιών αναπαραγωγής μουσικής και ταινιών. Με τη νέα διευθέτηση μπορεί, όπως και πριν, να διαβαστεί ή να αναπαραχτεί περιεχόμενο που έχει αγοραστεί έξω από τις εφαρμογές, ενώ συνεχίζει να μην επιτρέπεται η τοποθέτηση link προς site για αγορές περιεχομένου.
Σύμφωνα με τους κανόνες που είχε ανακοινώσει το Φεβρουάριο, κάθε εφαρμογή στην οποία διαβαζόταν ή αναπαραγόταν περιεχόμενο που είχε αγοραστεί θα έπρεπε:
- να δίνει τη δυνατότητα αγοράς του περιεχομένου και μέσα από την εφαρμογή
- το προς πώληση περιεχόμενο μέσα από την εφαρμογή να έχει την ίδια τιμή με το ίδιο προς πώληση περιεχόμενο εκτός εφαρμογής
Αυτά τα σημεία καταργήθηκαν από τους νέους κανόνες του App Store. Αυτό συνεπάγεται πως οι μεταπωλητές περιεχομένου μπορούν είτε να μη δίνουν τη δυνατότητα αγοράς μέσα από τις εφαρμογές, οπότε ο χρήστης θα πρέπει να πληκτρολογεί τη διεύθυνση του site του καταστήματος στον browser, είτε να δίνουν τη δυνατότητα αγοράς μέσα από την εφαρμογή αλλά σε αυξημένη τιμή, ώστε να επιβαρύνει τον αγοραστή η προμήθεια 30% της Apple.
Αυτοί οι νέοι κανόνες που δημοσιεύτηκαν σήμερα έρχονται δύο μόλις βδομάδες πριν την προθεσμία της 30 Ιουνίου που είχε δώσει η Apple στους προγραμματιστές για να προσαρμοστούν στη νέα της πολιτική και συνιστούν ένα σημαντικό βήμα πίσω για την εταιρεία.
Οι κανόνες της Apple όπως είχαν διατυπωθεί το Φεβρουάριο (άρθρα από το App Store Review Guidelines):
11.13 Apps can read or play approved content (magazines, newspapers, books, audio, music, video) that is sold outside of the app, for which Apple will not receive any portion of the revenues, provided that the same content is also offered in the app using IAP at the same price or less than it is offered outside the app. This applies to both purchased content and subscriptions.
Οι νέοι κανόνες:
11.13 Apps that link to external mechanisms for purchases or subscriptions to be used in the app, such as a “buy” button that goes to a web site to purchase a digital book, will be rejected.
11.14 Apps can read or play approved content (specifically magazines, newspapers, books, audio, music, and video) that is subscribed to or purchased outside of the app, as long as there is no button or external link in the app to purchase the approved content. Apple will not receive any portion of the revenues for approved content that is subscribed to or purchased outside of the app.
Στην πράξη, το μόνο που αλλάζει για τις εφαρμογές όπως το Kindle για iPad του Amazon και των άλλων βιβλιοπωλείων με εφαρμογές είναι ότι πια δε θα μπορούν να έχουν link προς το ιντερνετικό τους κατάστημα μέσα από τις εφαρμογές. Κατά τα λοιπά, οι εφαρμογές για iPad, iPhone και iPod touch έχουν ήδη προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και επιτρέπουν μόνο την ανάγνωση βιβλίων, όχι την αγορά μέσα από τις εφαρμογές.
Το ζήτημα δεν περιορίζεται μόνο στα ebooks και τις εφημερίδες και τα περιοδικά, αλλα αφορά δημοφιλείς υπηρεσίες αναπαραγωγής ταινιών (web streaming) όπως το Netflix και μουσικής όπως το Rhapsody.
Το μόνο ανοιχτό ζήτημα που μένει είναι ποιος θα έχει τα στοιχεία των πιστωτικών καρτών των συνδρομητών εφημερίδων και περιοδικών, η Apple ή εκδότες. Στην πράξη, αυτό σημαίνει ποιανού πελάτες θα είναι οι συνδρομητές και κατά πόσο οι εκδότες θα εξαρτώνται για τις συνδρομές τους από την Apple.
Πηγές: MacRumor & All Things D