Bloomsbury: “Είναι απαραίτητο τα τούβλινα βιβλιοπωλεία να έχουν δικούς τους e-readers”
“Τα τούβλινα βιβλιοπωλεία οφείλουν να αναπτύξουν και να εμπορεύονται τις δικές τους συσκευές e-readers, εάν θέλουν να ανταγωνιστούν αποτελεσματικά την Amazon”, υποστήριξαν εμπειρογνώμονες στην πρόσφατη Διεθνή Έκθεση Βιβλίου της Φρανκφούρτης.
Μιλώντας στο πάνελ της Google για τα ηλεκτρονικά βιβλία, ο εκτελεστικός διευθυντής του [εκδοτικού οίκου] Bloomsbury, Richard Charkin, τόνισε: “Ουσιαστικά ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των πωλήσεων ηλεκτρονικών βιβλίων γίνεται μέσω του διαδικτύου. Και όσοι δοκιμάζουν να προσφέρουν e-books χωρίς τη συνοδεία e-readers δεν φαίνεται να κάνουν σοβαρή ζημιά στην κίνηση της Amazon”.
Ο Charkin αναφέρθηκε στη συσκευή για e-books της αλυσίδας Waterstone’s, η οποία αναμένεται να κάνει την εμφάνισή της στη βρετανική αγορά το 2012. Το περιοδικό “The Bookseller” αποκάλυψε επίσης ότι η Ένωση Αμερικανών Βιβλιοπωλών (American Booksellers Association), σκέφτεται να λανσάρει δική της συσκευή ηλεκτρονικής ανάγνωσης, ενώ τα γερμανικά βιβλιοπωλεία Weltbild και Hugendubel προώθησαν μια νέα συσκευή την προηγούμενη εβδομάδα. “Πρέπει να είστε σε θέση να προσφέρετε και e-books και μια συσκευή, εάν θέλετε να κερδίσετε ένα οποιοδήποτε μερίδιο της αγοράς”, πρόσθεσε ο Charkin.
Ο Tim McCall, αντιπρόεδρος των εκδόσεων Penguin για τις ηλεκτρονικές πωλήσεις, είπε ότι είναι απαραίτητο για ένα βιβλιοπωλείο που ακολουθεί ψηφιακή στρατηγική να διαθέτει έναν ηλεκτρονικό αναγνώστη, ως μέρος της στρατηγικής αυτής. Σχολίασε ότι, δεδομένου οι καταναλωτές δεν παρουσιάζουν την ίδια αφοσίωση στους e-readers όπως σε άλλες συσκευές (όπως, λ.χ., στο iPod), οι κατασκευαστές νέων e-readers έχουν την ευκαιρία να διεισδύσουν στην αγορά.
Στη συζήτηση, στην οποία συμμετείχαν επίσης ο διευθυντής ηλεκτρονικού εμπορίου του εκδοτικού οίκου Wiley, Peter Balis, και ο διευθύνων σύμβουλος του Random House στη Γερμανία, Joerg Pfuhl, πολλοί συμφώνησαν στο ότι η τιμολόγηση των e-books κατ’ αναλογία προς τις φυσικές εκδόσεις αποτελεί ξεπερασμένη αντίληψη. Ο McCall σχολίασε: “Τις πρώτες μέρες, η ρύθμιση των τιμών των ψηφιακών βιβλίων με τρόπο που να είναι αντίστοιχες με αυτές των φυσικών, μας βοήθησε να βάλουμε ένα πλαίσιο σε ένα εκκολαπτόμενο πρότυπο που δεν είχε κανένα σημείο επαφής. Εξυπηρέτησε έναν σκοπό αλλά… δεν προορίστηκε να εφαρμόζεται για πάντα”.
Οι εκδότες είπαν ότι κανένας online πωλητής δεν έχει ακόμα βρει τρόπο να καταστήσει τον τεράστιο κατάλογο των e-books “ορατό”. O Peter Balis σχολίασε: “Θεωρώ ότι κανείς δεν έχει καταφέρει να φτιάξει μια τέτοια online βιτρίνα για τους πελάτες του, ώστε αυτοί να μπορούν να βρίσκουν το ψηφιακό περιεχόμενο που ψάχνουν.”
“Από το Nook στην Kobo και από εκεί στο FnacBook, το Oyo και το Aluratek Libre, τα τούβλινα βιβλιοπωλεία κατασκευάζουν όλο και περισσότερο δικές τους συσκευές ανάγνωσης για να ανταγωνιστούν το Kindle”, γράφει ο Roger Tagholm, στο καθημερινό περιοδικό “The Bookseller Daily” που κυκλοφορούσε στην Έκθεση Βιβλίου της Φρανκφούρτης. “Εδώ είναι και το παράδοξο. Η ύπαρξη αυτού που τα παραδοσιακά βιβλιοπωλεία δεν θα περίμενε κανείς να διαθέτουν στη σημερινή ψηφιακή εποχή, μπορεί να αποτελέσει τον λόγο επιβίωσής τους. Αν μπορεί να βρεθεί ένας τρόπος να συνδυαστεί το γήινο με το ψηφιακό, η προσφορά για παράδειγμα “ψηφιακού” περιεχομένου το οποίο να μπορεί να αποκτήσει κανείς με “γήινο” τρόπο (σ’ ένα βιβλιοπωλείο), τότε μπορεί η Amazon να αρχίσει να φοβάται, μιας και δεν είναι σε θέση να απαντήσει στον ανταγωνισμό σ’ αυτό το επίπεδο.”
Πηγή: The Bookseller, Μετάφραση: Παρατηρητήριο Ψηφιακού Βιβλίου του ΕΚΕΒΙ